טלטלה ביוון • רוב אזרחי המדינה אמרו 'לא' לאירופה

    דוד לזר No Comments on טלטלה ביוון • רוב אזרחי המדינה אמרו 'לא' לאירופה
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום ספירת כל תוצאות האמת במשאל העם שנערך ביוון הוכרז רשמית על ניצחון למתנגדי תכנית הסיוע של האיחוד האירופי – תכנית שצפויה להשית על המדינה גזירות כלכליות חריפות. על פי התוצאות האמת, 61.3% מתושבי המדינה שהשתתפו במשאל העם הצביעו "לא" (Oxi), לעומת 38.7% שהצביעו "כן" (Nai).

    "כשלאנשים יש אמונה הכל אפשרי", הצהיר ראש הממשלה אלכסיס ציפראס לאחר פרסום התוצאות. "אני רוצה להודות לאלפי האירופים שתמכו בנו בכל רחבי היבשת".

    התוצאות הסופיות מהוות ניצחון סוחף לממשלה בראשות ציפראס, שדחק באזרחים להצביע "לא" בהמוניהם. החלטה שכזו עשויה אמנם לסייע ליוון במשא ומתן מול הנושים, אך עלולה גם להוציא אותה אל מחוץ לגוש האירו.

    "יש פתרונות הגיוניים והוגנים", הסביר ציפראס. "העם היווני ענה נכון לשאלה, וענה תשובה אמינה. צריך להסיר את השאלה בנוגע ליציאה מהאיחוד האירופי. אנו רוצים אירופה מוסרית ודמוקרטית. זה לא פתרון קל, אבל פתרון הוגן. בכוונתנו לחזור למשא ומתן".

    קודם לכן, גם שלושת מכוני הסקרים GPO, Metron Analysis ו- MRB הורו כי מחנה ה"לא" מוביל בפער של שלושה אחוזים ושהקרב צמוד מאוד.

    מחר אמרוה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לטוס לצרפת כדי לדון בתוצאות משאל העם היווני עם הנשיא הצרפתי פרנסואה הולנד. לשכתה של מרקל מסרה שהקנצלרית והנשיא הצרפתי "יבצעו הערכת מצב וימשיכו בשיתוף הפעולה הצרפתי-גרמניה בסוגייה".

    גם הולנד פרסם הודעה דומה ומסר שהוא ייפגש מחר לארוחת ערב עם הקנצלרית הגרמנייה כדי "להעריך את השלכות ההצבעה" ביוון.

    שר ההגנה של יוון פאנוס קאמנוס, שעומד בראש המפלגה הלאומנית "יוונים עצמאיים" שחברה בקואליציה, צייץ היום בטוויטר כי "איש לא יסחט את היוונים" וש"הדמוקרטיה ניצחה". לדבריו של קאמנוס "העם היווני הוכיח שאיש לא יסחט אותו, שלא יפחידו אותו".

    חבר הפרלמנט האירופי מטעם מפלגת השמאל השלטת ביוון, "סיריזה", אמר בתגובה לתוצאות כי "היוונים הוכיחו שהם רוצים להישאר באירופה כחברים שווים ולא כמושבה בעלת חוב". חבר הפרלמנט דימיטריס פאפדימוליס אמר שהמדינה צריכה לחכות לתוצאות הרשמיות של משאל העם שנערך היום וקרא לעמיתיו לשמור על שקט.



    0 תגובות